החשיבות הגבוהה של טיפול זוגי

מערכת שורש  כא שבט, תשפב  1/23/2022

כל אחד מהם צריך לרצות לשקם את היחסים למען הזוגיות ולמען המשפחתיות אם יש להם ילדים
.......................

החשיבות הגבוהה של טיפול זוגי
טיפול זוגי
בני זוג שחיים יחד וחלקם גם מתחתנים הם אנשים שונים מאד זה מזה, אך הם מצאו חיבור קוסמי ואנושי שנכון לשניהם לבנות את חייהם יחד. ההתנהלות המשותפת גם אם היא מבוססת על אהבה עזה, אינה כה פשוטה לאור הפערים העמוקים בין דפוסי החשיבה, המקומות שבהם כל אחד מהם גדל תפיסת העולם והמשפחה הגרעינית של כל אחד מהם שמשדרת מסרים אחרים. כדי ליצור איחוד מושלם יש לעבוד יום יום על מערכת היחסים לבנות אותה אבן על אבן ואם יש מהמורות בדרך, כדאי להגיע אל טיפול זוגי כדי לפתור את הבעיות שנוצרו עם הזמן.

כאשר היחסים מדרדרים למצבים שונים, זה נראה כאילו האהבה נעלמה ויש רק כעסים והתנהלות לא נעימה בין בני הזוג, עולה על הפרק השאלה אם ללכת אל טיפול זוגי זוהי שאלה מהותית המצביעה על הרצון לתקן את היחסים ולא להשאיר אותם כמות שהם או להיפרד. יש מקרים שבהם שני בני הזוג מעוניינים לבדוק את האופציה הזו כדי לנסות לגשר על הפערים ולחזור לדרך הנעימה והנורמטיבית ומלאת האהבה שהייתה בבית עד לא מזמן. ויש גם מקרים רבים שבהם אחד מבני הזוג לא מוכן בשום אופן להגיע אל טיפול זוגי ולכן השבר הוא גדול.

היכולות של טיפול זוגי
במקרים רבים טיפול זוגי מסייע בשלב ראשון להבנה של הצד השני. עד ההגעה למטפל אף אחד מהצדדים לא ממש שמע את הצד השני ולא הבין לעומק את הבעיה, מה מפריע לכל אחד מהם, מה היה הקש ששבר את גב הגמל ועוד. כאשר יש אדם נטרלי שמקשיב לשני הצדדים וגם מסביר זאת במילים הנכונות, כל אחד מהצדדים מפנים את הנקודות שנראות לא נכונות לצד השני.

הטיפולים זוגיים לאורך זמן
טיפולים זוגיים זה לא הוקוס פוקוס, נדרשת עבודה רצינית של שני הצדדים ורצון אמיתי וכנה להמשיך קדימה יחד. מטפל זוגי שהוא מומחה בתחומו משוחח בפגישה הראשונה עם שני הצדדים יחד ובכמה פגישות שלאחר מכן הוא נפגש בנפרד עם כל אחד מהם כדי להבין מה כואב להם, מה הם חושבים שלא תקין ואילו דרכים הם מציעים כדי לגשר על הפערים בפגישות הבאות שיהיו יחד.

במקרים רבים צריך גשר רחב מאד כדי לגשר בין הצדדים ולכן מדובר בטיפול שאורך כמה וכמה מפגשים על פי הצורך. יש מצבים במהלך טיפול זוגי שבני הזוג מקבלים משימות שונות לבצע ביחסים ביניהם במהלך היום יום. זה יכול להיות ללכת יחד לסרט, או לבצע פעילות משותפת בבית וזאת על פי ההדרכה של המטפל המיומן.

הצלחה או כישלון של הטיפולים הזוגיים
טיפול זוגי יצליח אם תהיה כימיה בין כל אחד מבני הזוג וגם לשניהם יחד עם המטפל. מעבר לכך כל אחד מהם צריך לרצות לשקם את היחסים למען הזוגיות ולמען המשפחתיות אם יש להם ילדים.